Izmijenjenim Zakonom o elektroničkim medijima, koji je na snagu stupio ovih dana, korisnici su napokon došli u povoljniji položaj u odnosu na davatelje usluga. Tako ih telekomunikacijski operateri više ne mogu vezati višegodišnjim ugovorima, odnosno naplaćivati ono što korisnik nije potrošio. U udruzi Telekom kažu kako je poznato da telekomunikacijski operateri u trgovačkim centrima te na različitim akcijama korisnike privlače "povoljnim ponudama" koje uključuju i besplatne mobilne telefone. Samo bi trebalo potpisati vjernost na dvije godine i moderni mobitel od nekoliko tisuća kuna bio je korisnikov za samo jednu kunu. Naravno, za takav ustupak operatera korisnik je morao pristati na tarifu od 400 ili 500 kuna mjesečno pune dvije godine, dakle, platiti operateru na kraju i do 12.000 kuna. Međutim, često je nakon samo nekoliko mjeseci korisnik shvatio da mu je 500 kuna previše jer prosječan telefonski račun za mobitel iznosi 100 kuna na mjesec pa je poželio raskinuti ugovor.
Izmijenjenim Zakonom o elektroničkim medijima, koji je na snagu stupio ovih dana, korisnici su napokon došli u povoljniji položaj u odnosu na davatelje usluga.
Tako ih telekomunikacijski operateri više ne mogu vezati višegodišnjim ugovorima, odnosno naplaćivati ono što korisnik nije potrošio.
U udruzi Telekom kažu kako je poznato da telekomunikacijski operateri u trgovačkim centrima te na različitim akcijama korisnike privlače »povoljnim ponudama« koje uključuju i besplatne mobilne telefone.
Dodaju da je samo trebalo potpisati vjernost na dvije godine i moderni mobitel od nekoliko tisuća kuna bio je korisnikov za samo jednu kunu.
Naravno, za takav ustupak operatera korisnik je morao pristati na tarifu od 400 ili 500 kuna mjesečno pune dvije godine, dakle, platiti operateru na kraju i do 12.000 kuna.
Međutim, često je nakon samo nekoliko mjeseci korisnik shvatio da mu je 500 kuna previše jer prosječan telefonski račun za mobitel iznosi 100 kuna na mjesec pa je poželio raskinuti ugovor.
No, kažu, najčešće je morao platiti sve preostale mjesečne naknade, dakle ponekad i više od 10.000 kuna, a gotovo uvijek osjetno više nego što je od operatera dobio.
Udruga Telekom takve zakonske odredbe smatrala je izrazito nepoštenima i uz pomoć radne skupine za izmjenu zakona, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Hrvatske agencije za elektroničke komunikacije (HAKOM), izborila veliku promjenu.
Tako ubuduće ako korisnik želi raskinuti ugovor s operaterom prije isteka roka na koji se obvezao, morat će platiti ostvareni popust na uređaj i usluge ili preostale naknade ako je to za njega povoljnije.
Ako će na početku ugovornog razdoblja osjetno povoljnije biti plaćanje onog što je stvarno od operatera dobio u obliku popusta na uređaje i usluge, pri kraju ugovornog razdoblja jeftinije će biti plaćanje preostale naknade.
Nova odredba Zakona o elektroničkim komunikacijama poštenija je i povoljnija od prethodne pa korisnici neće biti prisiljeni platiti ono što nisu dobili, ističu u Udruzi.
Druga je važna izmjena, kažu, zabrana operaterima da jednu uslugu uvjetuju drugom. Tako pojedini operateri nisu željeli pružiti uslugu pristupa internetu ako korisnik kod njih ne ugovori i telefonski priključak, koji mu ne treba.
Odsad korisnici mogu zahtijevati samo uslugu koja im je potrebna, a postojeći korisnici kojima jedna od usluga koju su bili prisiljeni ugovoriti ne treba mogu odmah zatražiti njeno ukidanje.
No, i ove izmjene zakona nisu operatere obvezale da korisnike moraju pojedinačno obavijestiti prije nego što promijene pojedine tarife. Na primjer, 10 kuna mjesečno za broj mobitela koji se ne koristi može promjenom tarife narasti i na 160 kuna. No, samo u slučaju prigovora korisnika operateru taj se uvećani iznos neće naplatiti.
Važnim smatramo korisnike obavijestiti i kako mogu jednostrano raskinuti ugovor s operaterom bez plaćanja naknada u bilo kojem slučaju kada operater ne može ispuniti svoje ugovorne obveze, zaključuju u udruzi Telekom.